'' ΧΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ '' . Μιχάλη Γ. Καριάμη

Κυριακή, 3 Μαρτίου 2013

ΟΤΑΝ ΟΙ ΝΑΤΟΪΚΟΙ .........







Μανώλης Γ. Φύσσας _ Α' Μηχανικός - Αρθρογράφος


ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ..ΜΙΧΑΛΗΣ.. ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ


(Όταν οι Νατοϊκοί μας έκαναν τους ..... ισραηλινούς κομάντος )





Το m/v '' ANANGEL SUCCESS '' , στο λιμάνι της Κροατίας : Ριέκα

Το παρακάτω χρονικό το αφιερώνω στο φίλο μου Μιχάλη Καριάμη που πάντα του καταλόγιζα ότι είναι φορέας της υψηλής  ναυτοσύνης αλλά και  του αθεράπευτου Δονκιχωτισμού των χωριών της καταγωγής του, Κυδιάντας  και Λαγκάδας. Στο παρακάτω χρονικό δεν υπάρχει καμιά δόση υπερβολής η ωραιοποιησης.

Μανώλης Γ. Φύσσας

Μανώλης Γ. Φύσσας - Μιχάλης Γ. Καριάμης - Δημήτριος Κοτσιράκης

Ένα ονειρεμένο ταξίδι πήρε τέλος στο μικρό μεσογειακό λιμανάκι της Γαλλίας του Καρρόντε, λίγο πιο δυτικά από τη Μασσαλία, όπου ξεφορτώσαμε την τελευταία παρτίδα ζίρκομ από την Αυστραλία. Ο καπετάν Μιχάλης ήταν συγκινημένος όχι μόνο γιατί είχε βρει  Έλληνες σε αυτό το μικρό λιμάνι αλλά αυτοί που βρήκε  ήταν και άνθρωποι με κοινό χόμπι με εκείνον, δηλαδή την ξυλογλυπτική . Οι ναυλωτές ήδη μας είχαν από μέρες ενημερώσει για το επόμενο ταξίδι. Φορτίο σιτάρι ουγγαρέζικο από τη Ριέκα, λιμάνι της Κροατίας στην κορυφή της αδριατικής θάλασσας με προορισμό Ινδονησία.



m/v '' ANANGEL SUCCESS'' - Πλοίο και Πλοίαρχος

To καινούργιο τούτο ταξίδι,   μας είχε,.. λίγο αναστατώσει, γιατί ουσιαστικά πηγαίναμε σε εμπόλεμη περιοχή. Οι συζητήσεις δίνανε και παίρνανε κι ο πλοίαρχος ο  καπετάν Μιχάλης άνοιγε έντονες συζητήσεις εξαιρετικά κατατοπιστικές για την πρόσφατη ιστορία των περιοχών της Γιουγκοσλαβίας από την αρχή του 20ου αιώνα.  Η κυρία Φωτεινή η γυναίκα του που ήταν  μαζί στο ταξίδι καθώς και  η  Ηρώ  νιόπαντρη κοπελίτσα γυναίκα του υποπλοιάρχου του καπετάν Κωστή, δείχνανε ανήσυχες. Ήταν μια μέρα, περίπου στα τέλη του Οκτώβρη (του 1993) και γύρω στις 9.30 το πρωί μπαίναμε στο στενό του Οτράντο την είσοδο της Αδριατικής θάλασσας. Εκεί  μας κάλεσαν στο  VHF (ραδιοτηλέφωνο) από τον νατοϊκό  στόλο της Μεσογείου που περιφρουρούσε  για τον αποκλεισμό της Σερβίας και του Μαυροβουνίου.   




Ηρώ Καρδίζη Γλύπτη  - Φωτεινή Καριάμη - Μιχάλης Καριάμης - Μανώλης Φύσσας - Γεώργιος Μανέτας

Αφού ζήτησαν τα πλήρη στοιχεία του  πλοίου και πλοιοκτητών, διεθνή διακριτικά καθώς και λιμάνια  αναχώρησης και προορισμού, μας διέταξαν  να διακόψουμε το ταξίδι μας για νηοψία και να σταματήσουμε της μηχανή πρόωσης. Στη συνέχεια μας έδωσαν εντολή να ανοίξουμε όλα τα αμπάρια  και να συγκεντρωθούν ο πλοίαρχος με τα ναυτιλιακά έγγραφα  το πλήρωμα και οι επιβαίνοντες στο σαλόνι του πλοίου. Όταν συνέβαιναν αυτά εγώ βρισκόμουν στο μηχανοστάσιο, και ο καπετάνιος με κάλεσε επειγόντως να πάω στη γέφυρα του πλοίου.  Μόλις έφθασα στη γέφυρα ο καπετάν Μιχάλης ανακοίνωνε στο πλήρωμα από τα μεγάφωνα πως στο πλοίο θα γίνει νηοψία από πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ. Στη συνέχεια, με το που με είδε, μου είπε να τεθεί η μηχανή σε κατάσταση άμεσης ετοιμότητας προκειμένου να σταματήσουμε για την νηοψία. Κοιτάζοντας προς τα πρίμα, βλέπω τον ναύτη της βάρδιας να υψώνει τη ελληνική σημαία του πλοίου, εκτελώντας  διαταγή του Πλοιάρχου.


m/v  ANANGEL SUCCESS - Η αποβίβαση των στρατιωτών για την νηοψία 

Η Κυρία Φωτεινή και η Ηρώ παρατηρούσαν ανήσυχες όλες τις ενέργειες  καθισμένες σε μια γωνιά τη γέφυρας    (τιμονιέρας). Μόλις συντελέστηκαν τελικά όλες  οι βασικές προετοιμασίες, ο καπετάν Μιχάλης είπε στον υποπλοίαρχο να συγκεντρώσει όλο το πλήρωμα στο καπνιστήριο. Ύστερα βλέποντας την ανησυχία των γυναικών τις καθησύχασε. Εγώ (Α’ μηχανικός) με τη σειρά μου, του επιβεβαίωσα  ότι η μηχανή είναι σε ετοιμότητα και ο δεύτερος μηχανικός  με το πλήρωμα της μηχανής βρίσκεται στο μηχανοστάσιο. 
Ο  καπετάν  Μιχάλης    με   κοίταξε     έντονα   προβληματισμένος . «Ότι και να γίνει φίλε μου»,  μου λέει κοφτά , «ότι σου πω εγώ θα κάνεις». «Δεν χρειαζόταν να μου το πεις» , του απάντησα χαμογελαστός, εσύ είσαι ο πλοίαρχος. Δεν φάνηκε να έδωσε ιδιαίτερη σημασία στα λεγόμενά μου. Κάτι σαν εντολή είπε στον Σπύρο τον ασυρματιστή ο οποίος ήταν κολλημένος  στο ραδιοτηλέφωνο της γέφυρας και η κυρία Φωτεινή λίγο παραπέρα μας παρακολουθούσε.  Σε λίγο κάναμε «κράτει» τη μηχανή και περιμέναμε  έτσι συζητώντας μέσα σε ένα κλίμα που υπέβοσκε η  ένταση. Από τις 9.30 το πρωί έφτασε  τέσσερις παρά  τέταρτο το απόγευμα   χωρίς να γίνεται τίποτα,  Το πλήρωμα νηστικό δεν στρώσαμε τραπέζι, δεν ήπιαμε ένα καφέ   Ώσπου ξαφνικά μας καλούν οι σύμμαχοι οργισμένοι λέγοντας μας, ότι κάποιος, δε συμμορφώθηκε με τις διαταγές και κυκλοφορεί άσκοπα στη γέφυρα του πλοίου. Ο καπετάν Μιχάλης άστραψε και βρόντηξε, άρπαξε το μικρόφωνο από τον Σπύρο και τους είπε αυστηρά : « Το πλοίο έχει πίσω ελληνική σημαία και Έλληνα πλοίαρχο»  . Δεν το καταλάβατε ακόμη;   Γιαυτό  και ο πλοίαρχος δεν το εγκαταλείπει. Εγώ λοιπόν είμαι ο κύριος του πλοίου μου και διατηρώ , πλήρωμα  ετοιμότητας στο μηχανοστάσιο  και αντίστοιχα στη γέφυρα». Η απάντηση από την ναυτική δύναμη ήταν πως αυτό είναι εντολή αντιναυάρχου επικεφαλής του στόλου  και πρέπει άμεσα να συμμορφωθεί . Ο καπετάν Μιχάλης  απάντησε με μια δόση σαρκασμού πως «ένας άσημος καπετάνιος ΕΛΛΗΝΑΣ, αψηφά τις εντολές του και δεν εγκαταλείπει τη γέφυρα του πλοίου του».   Ο αξιωματούχος, που δεν περίμενε τέτοια απάντηση άρχισε σε ποιο έντονο ύφος να απαριθμεί νόμους και άλλα σχετικά προσπαθώντας να φοβίσει τον καπετάνιο. Το αυτί του καπετάν Μιχάλη όμως δεν ίδρωσε και παράμεινε ακλόνητος και σταθερός. Έμεινε με ψηλά το κεφάλι και κοίταζε τριγύρω με βλέμμα τίγρη μη μπορώντας να δεχτεί αυτά τα απαράδεχτα που του έλεγαν.  



Νηοψία στο : m/v '' ANANGEL SUCCESS ''

Και ενώ συμβαίνανε αυτά ακούσαμε ελικόπτερα που σε λίγο βρέθηκαν πάνω από το κατάστρωμα του πλοίου κατεβάζοντας  με σχοινιά σημαντικό αριθμό πεζοναυτών με πλήρη οπλισμό αλλά και κάμερες. Αφού κατέλαβαν το πρόστεγο μπήκανε στο κομοδέσιο (χώροι ενδιαίτησης) του πλοίου και πιάσανε θέσεις στο μηχανοστάσιο στο καπνιστήριο ενώ στη γέφυρα έφτασαν περίπου 6 από αυτούς με τον επικεφαλής της ομάδας και με τον χειριστή της βιντεοκάμερας που δεν σταμάτησε ούτε δευτερόλεπτο να καταγράφει.  . Ο επικεφαλής της δύναμης με βλοσυρό ύφος ρώτησε τον καπετάν Μιχάλη  γιατί δεν υπάκουσε στις διαταγές. Ο καπετάνιος τον κοίταξε αυστηρά, ίσια στα μάτια και η απάντηση ήρθε κοφτή και ξεκάθαρη. « Ότι γίνεται εδώ μέσα εγώ έχω την ευθύνη γιατί είμαι ο πλοίαρχος και ο πλοίαρχος ακολουθεί το πλοίο του ακόμα και στο βυθό.» Και συνεχίζει αυστηρά να τους στολίζει. «Κρίμα που λέγεστε ναυτικοί. Δεν είστε ναυτικοί, οι ναυτικοί έχουν άλλο κώδικα τιμής και συμπεριφοράς» και συνέχισε απτόητος. «Δεν σεβαστήκατε εμένα και το πλήρωμα μου , με ποιο δικαίωμα μας κρατάτε νηστικούς σχεδόν 7 ώρες χωρίς να λαβαίνετε υπόψη σας καμιά δεοντολογία. Είμαστε ελεύθεροι και Έλληνες………» .  «Με χαρά, όλοι οι επιβαίνοντες του πλοίου, θα βοηθούσαμε τους ομόδοξους Σέρβους με τους οποίους το 1940 αντισταθήκαμε στη Φασιστο/Ναζιστική λαίλαπα, μα τώρα εσείς τα ξεχνάτε  »
Και το στόλισμα έγινε χείμαρρος που δεν μπορεί να χωρέσει σ’ αυτό το μικρό χρονικό και πήρε από κάτω τους «συμμάχους» μας. Την ώρα που τους τα «έψελνε»  ο καπετάνιος, ένας ακόλουθος μετέφερε τα λόγια του με το ράδιο στον αντιναύαρχο επικεφαλής  του νατοϊκού  στόλου. Και τι δεν τους είπε μέχρι και «τσοπάνηδες» τους αποκάλεσε (Άκρως προσβλητικός χαρακτηρισμός για ναυτικούς). Λίγο - λίγο  αρχίσανε να μαζεύονται όλοι οι καταδρομείς στη γέφυρα χαλαρωμένοι και με ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους την απορία μα και εμφανή διάθεση συγνώμης. Η φωνή του αντιναυάρχου ακούστηκε στο ραδιοτηλέφωνο συγκαταβατική γεμάτη μέλι, όπου απευθύνεται στον καπετάν Μιχάλη και του ζητά συγνώμη για όσα έλαβαν χώρα όλες αυτές τις ώρες. Το πρόσωπο του καπετάν Μιχάλη σαν από μαγείας άλλαξε και με απίστευτη μεγαλοψυχία και περηφάνια  ζήτησε την κατανόηση του. Ο επικεφαλής της αποστολής και η συνοδεία του πριν φύγουν με τον ίδιο τρόπο που ήλθαν, τον  χαιρέτησαν με εγκαρδιότητα και ειλικρινή σεβασμό. Όπως  χαιρέτισαν και ζήτησαν συγνώμη από τις κυρίες και τους υπόλοιπους που ήμασταν παρόντες στη γέφυρα.


Αναγνώριση πλοίου .........

Την παραπάνω ιστορία θυμήθηκα όταν πληροφορήθηκα την άνανδρη  και παράνομη επίθεση του Ισραηλινού ναυτικού στα πλοία της ανθρωπιστικής βοήθειας αλλά και παρακολουθώντας και το άνανδρο ξεπούλημα της όλης υπόθεσης.
Ο φίλος μου ο καπετάν Μιχάλης Καριάμης, είναι άνθρωπος που περιέχει μέσα του έντονα την αξία (για μένα αξία) του Δονκιχωτισμού. Μπορεί να έχει και κάτι από τον Λεωνίδα της Σπάρτης αλλά και κάτι  γιατί όχι από τον Οδυσσέα.
Όμως  με την απίστευτη και ριψοκίνδυνη στάση του, έσωσε την αξιοπρέπεια όλων μας, έδωσε αλλά και δίνει  ένα καλό μάθημα και προς τα μέσα και προς τα έξω. Ιδιαίτερα σήμερα, σε αυτές τραγικές στιγμές που περνά η πατρίδα μας, τέτοιους ανθρώπους χρειαζόμαστε, που δεν σκύβουν το κεφάλι. ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ με σφυρηλατημένο φρόνημα αλλά και ξεκάθαρη ταυτότητα, για να μπουν μπροστά και να μας εμπνέουν. Αυτοί πιστεύω είναι η μόνη μας ελπίδα.



Υ.Γ. Το επίσημο κράτος όπως πάντα κοινωνικά άδικο, πνευματοκτόνο, αλλά και ένοχο, αντί να ασκήσει αυτοκριτική έστω και την τελευταία στιγμή. Σημαδεύει στο στομάχι τέτοιους ανθρώπους που μια ζωή προσφέρουν με αίμα και θυσίες το ναυτιλιακό συνάλλαγμα και είναι συνεπείς στις φορολογικές τους υποχρεώσεις .  
- Όλα τα χρόνια  ποδοπατεί την αξιοπρέπεια τους, δίνοντας τους από την ακριβοπληρωμένη τους σύνταξη, μόνο το 40% και μόλις τα τελευταία χρόνια, αποκαταστάθηκε η απίστευτη αυτή αδικία - κλοπή, δίνοντας τους το 80%. 
- Τώρα, και πάλι, αντί να βάλει χέρι στους γνωστούς , του από χέρι καταχραστές, κάνει τον καπετάνιο και τον πρώτο μηχανικό της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου, ζητιάνο. 
- Αναρωτιέμαι, με τόση σκουριά, έχει ελπίδα αυτό το σκάφος που λέγεται Ελλάδα να ταξιδέψει χωρίς να βουλιάξει όταν μόνιμα κόβει τα πόδια σε αυτούς που έχουν ανάστημα και το κεφάλι πάντα ψηλά ; 
- Αλήθεια άξιζε τέτοιας τύχης το ΝΑΤ, το αρχαιότερο ταμείο της Ευρώπης και το δεύτερο σε αρχαιότητα σε όλο τον κόσμο; Αλήθεια δεν ντρέπονται οι της ''πρώτης φοράς αριστερά'' να γκρεμίζουν κάτι, το οποίο άλλοι θα σεμνύνονταν και θα προέβαλαν με κάθε τρόπο;
- Δυστυχώς, αυτό ήταν και το ''τελευταίο μπάρκο'' του καπετάν Μιχάλη. Μετά από λίγο καιρό καιρό, τελείωνε άδοξα η ναυτική καριέρα του κτυπημένος από την επάρατο νόσο. Για να αποδειχθεί για μια ακόμα φορά, αλύγιστος  μαχητής και Νικητής. 
Ώρα σου καλή, καλέ μου φίλε.


Μανώλης Φύσσας - Μιχάλης Καριάμης




Μανώλης Γ. Φύσσας

Α'  Μηχανικός Ε.Ν


***

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο Πανελληνίως γνωστό περιοδικό '' NEMECIS '' (Τεύχος 110, 30 - Ιαν. - 210,  σελίδα 100) και στην Χιώτικη εφημερίδα '' ΑΛΗΘΕΙΑ'' , στις 8 Ιουν. 210.



 
Οι παλαίμαχοι του κύματος Μ. Καριάμης - Εμ. Φύσσας - Δ. Ανδριάνας - Αλ. Καραμούζος




 
Παλαίμαχοι ναυτικοί του "ΝΑΥ.ΣΥ.ΚΟ". με τον Δήμαρχο Κορυδαλλού Σταύρο Κασιμάτη

Παλαίμαχοι του Ναυτικού Συλλόγου Κορυδαλλού  σε διαμαρτυρία στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Λαγκαδούσοι, Θαλασσόλυκοι του ''ΝΑΥ.ΣΥ.ΚΟ''








6 σχόλια:


  1. Χαιρομε Χαραν μεγαλη που ο Εμμανουηλ Γεωργιου Φυσσας και ο Μιχαηλ Γεωργιου Καριαμης ειναι ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ. Τιποτα ποιο λιγο τιποτα ποιο πολυ. ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ

    Alexander Karamouzos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστω για την αφιέρωση .Υποκλίνομαι στον δάσκαλο του συζύγου μου!

    Paraskevi Preka

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ,ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ,ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ....
    Nikos Lagogiannis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητε καπεταν Μιχαλη,η αφηγηση του ξεχωριστου φιλου σας κ.Μανωλη Φυσσα με γεμισε περηφανεια .Φερθηκατε οπως πρεπει να φερονται οι αληθινοι Ελληνες αυτοι που το Θα πρεπει να αναδημοσιευτει ωστε να διαβαστει απο ολους οσους σημερα κοντευουν να πουλησουν ακομα και τα πουλακια που πετουν πανω απο τη χωρα μας.Δεν εχουν καταλαβει οτι η ψυχη του Ελληνα ουτε πουλιεται ουτε χειραγωγειται ουτε δουλωνεται.Σας ευχαριστω καπετανιε για το μαθημα ναυτωσυνης και ελληνισμου που δωσατε,ευχαριστω και εσας κ.Φυσσα που δημοποιησατε το γεγονος.Καπετανιε,θα ηθελα η κορη μου,που τωρα χτιζει την θαλασσινη καριερα της να σας μοιασει.Θα της κοινοποιησω τη δημοσιευση…Να ειστε καλα εσεις,η κυρια Φωτεινη τα παιδια και τα εγγονια σας.

    Chrysanthy Kesperi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με παράτολμους καπεταναίους που πολλές φορές για τα συμφέροντα της εταιρίας βάζανε σε κίνδυνο και της ζωές μας, έχω κάνει! Με γενναίους ποτέ! Κι εσύ καπετάνιε μου είσαι γενναίος! Λυπάμαι που δεν ευτύχησα να ταξιδέψω μαζί σου!
    Giorgos Koskinas

    Μπράβο ξάδελφε καλά τούς τά έχωσες δέν ήξερα ότι πέρασες αυτό το συμβάν καί εύγε στον ΦΥΣΣΑ πού το έγραψε τόσο ωραία
    Mpousses Mimis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καπετάνιε μου από τα λεγόμενα σου καταλαβαίνω πως πάνω από όλα είσαι άνθρωπος! Χαρά στα πληρώματα που κάνανε μαζί σου! Καλό βράδυ σε όλην την ωραία παρέα των LYBERTY.
    Giorgos Koskinas

    ΑπάντησηΔιαγραφή