'' ΧΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ '' . Μιχάλη Γ. Καριάμη

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

ΑΞΕΧΑΣΤΕ ΜΟΥ ΠΑΤΕΡΑ







Γιώργης Μιχ. Καριάμης (Μπιαμής)

Αξέχαστε μου πατέρα

Ημέρα μνήμης Αντωνίου Οσίου του Μεγάλου, σήμερα !
Ημέρα εορτής του Άγιου ερημίτη. Προστάτη , της Γενέθλιας Γης σου της Ποταμιάς Χίου.  Φύγατε όλοι  από τον τόπο σας  και από τη ζωή. Ο Άγιος σας, παραμένει εκεί,  μοναδικός  της κάτοικος, και συνάμα ο στερνός της προστάτης και βιγλάτορας.

Πατέρα μου, αυτή τη σημαδιακή μέρα , διάλεξες , παρά τη θέληση σου να φύγεις από κοντά μας. Πολύ βιαστικά, ούτε  καν περίμενες να γυρίσω από τους ωκεανούς του κόσμου . Από τις θάλασσες, που κάποτε οργώναμε μαζί, τότες που σε  είχα οδηγό στο ξεκίνημα της αρμυρής μου βιοπάλης!

Πατέρα μου, μαζί με τη Μάνα, μου χαρίσατε ζωή. Με φέρατε στον κόσμο. Με αναθρέψατε ! Με μάθατε να πετάω με τους σταυραετούς !
Σε είχα μια ολάκερη ζωή και θα σε έχω ίνδαλμα και οδηγό μου. Κλείνω μέσα στη ψυχή την περηφάνια που ήσουν ο Πατέρας μου. Περηφάνια, για όσα έκαμες στη ζωή σου.  Περηφάνια, γιατί δεν ήσουν σαν τη μεγάλη ανώνυμη ανθρώπινη μάζα που με περιβάλει.  


Τα προσφυγόπουλα, αδέλφια,  Γιάννης και Γιώργης Μιχ. Καριάμης.

Προσφυγόπουλο από τη Σμύρνη ήρθες στη Χιός. Συμφορά και φτώχεια σε ακολουθούσε πάντα. Πόλεμοι και ξεριζωμοί σε έκαμαν παντοτινό μετανάστη και ταξιδευτή. Τα παιδικά σου χρόνια τα πέρασες στον Αγιασμένο τόπο της Μάνας σου, τα αγαπημένα σου Κουρούνια με τα οποία δεν έπαψες να έχεις σχέσεις. Τα θεωρούσες πατρίδα σου. Εκεί ζούσαν οι αγαπημένοι σου. Η Αγιασμένη οικογένεια Γιώργη και Κωστή Κουμέντη.  Σαν γυμνασιόπαιδο έζησες μεταξύ Χίου και Αγιασμάτων.  Το 1941, δεν άντεξες τη σκλαβιά. Έφυγες για τη Μέση Ανατολή, μην αντέχοντας τον χαμό του Ασυρματιστή Ιωάννη Μιχ. Κουτέπα τον οποίο θεωρούσες Αδελφό και Προστάτη σου. 


Γιάννης Μιχ. Κουτέπας Ασυρματιστής Ε.Ν. από τα πρώτα θύματα της μάχης του Ατλαντικού

Για δυο μήνες δεν τελείωσες το γυμνάσιο. Αν και σου πρότειναν και μπορούσες, δεν δέχτηκες ποτέ να αποκτήσεις πλαστό απολυτήριο! Δήλωνες ότι προτιμούσες να ξανά καθίσεις στο Θρανίο παρά να έχεις χαρτί «κάλπικο» από το «Καμένο Σχολειό», από το οποίο είχαν πάρει απολυτήριο γυμνασίου ακόμα και ... αγράμματοι !  

Με τις ιστορίες και τα βιώματα σας, στην δύσκολη περίοδο του παγκόσμιου πόλεμου τότε που όλα τα μάτια ήταν στραμμένα στα σωτήρια Βορειόχωρα. Με μάθατε να αγαπώ. Να υμνώ και να είμαι υπερήφανος για την  «Άγια Μάνα Γη της Αμανής» ! Θα σας ευγνωμονώ όσο θα ζω, για τις διδαχές σας ... !


Γεώργιος Μιχ. Καριαμης (1920 - 1993)

Παραιτήθηκες από το στρατό, παρά του ότι είχες πετύχει πρώτος στη Σχολή Ευελπίδων στην Αίγυπτο. Δεν θέλησες να βάψεις τα χέρια σου, με αίμα αδερφικό στον εμφύλιο σπαραγμό! Δεν δέχτηκες και δεν πήρες οικόπεδα στου Παπάγου, τα οποία σας έδιδαν, για την προσφορά σας  προς την Πατρίδα. Ή οτιδήποτε άλλο, που δεν είχες αποχτήσει με τον τίμιο ιδρώτα σου. Σκοπός σας ήταν η Λευτεριά, έλεγες και όχι το οικόπεδο!

Κόντρα στην επιβολή των δικών σου, δεν έγινες Καπετάνιος αλλά  έζησες στο «Στόκολο» να δίνεις αγώνα με τις φωτιές, γιατί αυτό σου άρεσε! Αρνήθηκες πλαστά διπλώματα αν και μπορούσες να έχεις κανονικά αν ήθελες ! 




Μέση Ανατολή - Δεύτεροι στη επάνω και κάτω σειρά τα αδέλφια Γιώργης και Γιάννης Μιχ. Καριάμης

Η «Τιμή» για σένα, η «Μπέσα» και η «Δικαιοσύνη», ήταν Στάση και Τρόπος ζωής. Με δίδαξες να μην κατηγορώ. Να μην Χλευάζω. Να μη δειλιάζω. Να είμαι ταπεινός. Να Αγαπώ και να προσφέρω. Να Τιμώ και να Σέβομαι. Να ακούω και να σκέπτομαι. Να τρώγω, μόνο το Τίμιο ψωμί του ιδρώτα και της βιοπάλης μου. Να προσπαθώ το καλύτερο, πρώτα για την οικογένεια μου, για τους συνανθρώπους μου και μετά για εμένα !                                Να δίνω αγώνα για το καλό και την τιμή!
Με δίδαξες να προσέχω να είμαι υπεύθυνος Να είμαι κύριος και  Φερέγγυος. Ο λόγος μου να έχει αξία. Να φροντίζω στοργικά όσους είχα υπό τις διαταγές μου.    
Να ξεχωρίζω !
Να αναλαμβάνω, πάντα «αντρίκια», τις ευθύνες και υποχρεώσεις μου. Έμαθα από σένα, διαρκώς να ερευνώ για γνώση και όταν την αποκτώ, απλόχερα να τη χαρίζω μια και είναι «Θεία Δωρεά». Ήσουν και θα παραμείνεις, για όσο ζω,  το υπόδειγμα μου. 


Στο ''στόκολο'', δεύτερος αριστερά μαζί με συναδέλφους στο Μηχανοστάσιο πλοίου τύπου Λίμπερτυ 

Να ήξερες πως ένοιωθα όταν άκουγα  τον περίγυρο σου να δηλώνει με έμφαση. «Ναι! Αφού το είπε και ο Γιώργης ο Καριάμης (Μπιαμής), έτσι θα είναι ». Αχ να μπορέσω και εγώ να καταφέρω τον γιο μου να αισθάνεται όπως εγώ!   Με «καλόμαθες Πατέρα, χωρίς να με κακομάθεις». 
Άραγε θα το καταφέρω εγώ;
Έμπρακτα μου έμαθες ότι το αν συμφέρον μου, δεν ακολουθεί το δίκαιο να το αποφεύγω. Τα πάντα έρχονται και παρέρχονται σε αυτή τη ζήση. Το καλό ή το κακό όνομα, όμως σε ακολουθεί ακόμα και όταν φύγεις από τούτον εδώ τον ψεύτικο και μάταιο κόσμο. Τα λόγια σου Ευαγγέλιο για ένα καλύτερο αύριο!


Τότες που οργώναμε τις θάλασσες του κόσμου αντάμα (Μιχάλης και Γιώργης Καριάμης)


Σαν άσπρισαν τα μαλλιά σου, σε πείραζα ρωτώντας σε «Δεν μετάνιωσες  για όσα άφησες; Για όσα δεν απόχτησες ενώ μπορούσες ; Για τίτλους , καριέρες  και θέσεις που αρνήθηκες ;»  Πάντα σταθερή η απάντηση σου. «Έκαμα αυτό που ήθελα, κόντρα σε όλους και το συμφέρον μου. Έκανα το Μεράκι μου!» Σε κορόιδευαν τα λαμόγια όλου του κόσμου και  σχεδόν όλοι οι δικοί σου. Όλοι  όσοι σε γνώριζαν πολύ ή λίγο. Όλοι τους εκτός από   έναν ! Τον έναν, που τον έκανες περήφανο. Εμένα που πάντα θα δακρύζω αναπολώντας την Ιερή Μνήμη σου. Αξέχαστε μου ΠΑΤΕΡΑ …!!!

Θα μπορούσα να γράφω ατέλειωτες ώρες για το ποιος ήσουν. Τα κρατώ μέσα μου. Δικά μου. Κατά δικά μου. Δεν αφορούν τους άλλους ανθρώπους . Υποθήκες είναι για μένα από τον κύρη μου. Υποθήκες για τα παιδιά και τα εγγόνια μου. Ένα λέω στον Γιώργη μου, «Γιε μου, φρόντισε να μπορείς να κοιτάς τον απέναντι σου, κατάματα. Να μην αισθανθείς ποτέ την ανάγκη να σκύψεις από ντροπή το κεφάλι. Να το σκύβει πάντα, ο  απέναντι σου! ».



Γεώργιος Μ. Καριάμης (Το γένος Κουμέντη) - Ανθή Γ. Καριάμη (Το γένος Κωνστ. Μπουσσέ)


Πατέρα μου, έλειπα στο στερνό σου ταξίδι. 
Ταξίδευα και δε σου άνοιξα την καρδιά μου.  Επαναλαμβάνω τα λόγια που είπα στο ξόδι της Μάνας, πριν ένα χρόνο «Σας ευχαριστώ, όχι για όσα απλόχερα μου προσφέρατε, αλλά γιατί μου αφήσατε ένα όνομα, που δε θα ντρέπομαι να το λέω σε όλη μου τη ζωή ! » 

Αυτό προσπαθώ να παραδώσω και εγώ στο γιο, την κόρη και τα εγγόνια μου. Τίποτα άλλο.  Δεν σας ξεχνώ. Παραμένετε Φωτεινοί Φάροι και οδηγοί στην μακρινή πορεία μου!

Μέρα Μνήμης Αγίου Αντωνίου, του στερνού βιγλάτορα της Ποταμιάς. Έφυγες, σαν σήμερα και ας πέρασαν τριάντα χρόνια. Δεν θα σας ξεχάσω ποτέ !
Δεν σε ξεχνώ!

Το Μοναχοπαίδι σου



Μιχάλης  Καριάμης
(Καριαμομίχαλος)




59 σχόλια:

  1. Από τον καπετάν Δημήτρη Μελαχροινούδη, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου :

    Αγαπητέ εν θαλάσση αδερφέ,
    Έτυχες- Να έχω και εγώ ένα πατέρα από τα ίδια χώματα με του δικού σου (Μοναστήρι Καραπουρνού). Αυτό που θυμούμαι περισσότερο από εκείνον, είναι το ξύλο που έφαγα -και με είχε ρίξει κάτω για τρεις μέρες- επειδή στην πείνα έκλεψα κουντουρούδια για να φάγω και ο δραγάτης το είπε στον πατέρα μου. Όταν με καταχερούσε επαναλάμβανε σε κάθε κτύπημα: Εμένα βρε δυο φορές πρόσφυγα κανείς δεν με ΄πε κλέφτη και θα πουν το γιο μου; Αργότερα θα μου έλεγε ανάμεσα στις σοφές του κουβέντες:
    Γιατί λοιπόν αδερφέ να μην είναι σου ίδια με τον πατέρα σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από φίλους μου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

    ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΦΥΣΣΑΣ

    Προς εμένα Σήμερα 17-1-2015 στις 1:37 μ.μ.
    H ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΠΑΝΤΑ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ ....... ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΣ


    Nikolas Chatzimanolis

    Σήμερα 17-1-2015 στις 2:50 μ.μ.

    Δεν έχω λόγια να το σχολιάσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από φίλους του Facebook, τα κάτωθι σχόλια...:

    Yiannis Athanasiou
    Καπετάνιε, πάντα ζει στην καρδιά σου. Γερός και δυνατός να είσαι να τον θυμάσαι

    Rena Papadopoulou
    Καπετανιε οι ψυχες δεν πεθαινουν........Να ειστε καλα κ να εχετε παντα την ευχη κ την προστασια του!!!!!!

    Νικόλαος Ταχλιαμπούρης
    Καπετάνιε , να είσαι καλά να τον θυμάσαι , Και να τον μνημονεύεις , Ίσως και μπορεί να δεις δυο μάτια άγνωστου και να μοιάζουν του πατέρα , Η ψυχή είναι αιώνια , Ο ΘΕΩΣ είναι Μεγάλος , Και ο Άγιος Αντώνης να σας έχει υπό την σκέπη του !!!!

    Despoina Stavridou

    ΝΑ ΤΟΝ ΘΥΜΑΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΑΛΗΝΕΥΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ !!!

    Maria Marinou

    ΥΠΕΡΟΧΑ ΛΟΓΙΑ... ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΥΜΑΣΤΕ ΕΤΣΙ ΠΑΝΤΑ ΟΜΟΡΦΑ

    Litsa Trigaki-Koutsiviti

    καλησπέρα καπετάν Μιχάλη να τον θυμάσαι με αγάπη και να έχεις πάντα την ευχή και την προστασία του!!!!

    Βάσω Νομικού

    ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ΝΑ ΓΕΙΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ...ΣΑΝ ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ..


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λεβεντιά! Μάτια έκφραση βλέμμα Ελληνικά!!! Εμείς οι Έλληνες έχουμε τα πιο εκφραστικά μάτια του σύμπαντος Ακτινοβολία ψυχης!!!!! Α! Πα πα.....με κάνατε να κλάψω...Ας αναπαύεται εν ειρήνη η ψυχούλα όλων τους!!!Αγιασμένα κόκαλα!!!!!! Στις τάξεις των Μαρτύρων βρίσκονται!!!!

    Κατερίνα Τζούγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μόνο συγκίνηση βγάζουν τα γραφόμενα σου. Ο θεός να τον ανάπαυση. Κατάθεση ψυχής ότι έγραψες.

    Alexander Karamouzos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σπουδαία κληρονομιά αυτά τα συναισθήματα.

    Αγγελική Κατερη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να είσαστε καλά καπετάνιε και να τον θυμόσαστε, με σεβασμό και αγάπη. Εξαιρετικό το άρθρο στη μνήμη του. Πράγματι το νησί μας είναι ευλογημένος τόπος..,

    Iraklis Palias

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καπετάν Μιχάλης Καριάμης θα ήταν πολύ υπερήφανος για εσάς!!!

    Α.Σ.Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  9. Τρυφερά και αντρίκια λόγια σε ένα πανάξιο γονιό. Πολύτιμη παρακαταθήκη οι διδαχές του. Να είσαι καλά να θυμάσαι πάντα την κάθε του λέξη.

    ευγενια καλαγκια-μουρατιδου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. Συγκινητική εξομολόγηση αγάπης και σεβασμού.
    Σε ένα μεγάλο ευχαριστώ που νομίζω ότι θα χαίρονται και οι δύο γονείς από εκεί ψηλά για εσάς.
    Καλή Κυριακή!!!!

    Georgette Alexopoulou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφο καπετάνιε μου!!Να ζήσετε να τον θυμάστε....!

    Despoina Karagianni

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  12. Οι γονείς μας, ποτέ δεν φεύγουν από κοντά μας. Είναι μέσα στις σκέψεις κ τις πράξεις μας,άγγελοι κ σύμβουλοι μας!
    Να τον θυμάστε πάντα καπετανιε μου,να έχετε την ευχή του. Αιωνία του η μνήμη!

    Rena Papadopoulou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν φύγει ο άνθρωπος που αγαπάμε όσα χρόνια και αν περάσουν ποτέ δεν τον ξεχνάμε.
    Καλό παράδεισο να έχει και να είστε πάντα καλά να τον θυμαστε

    Δώρα Φωτάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ σιγκινητικό το γράψιμό σου Κάπτεν! Αναδυκνύεται ο σεβασμός, η αγάπη και η στενή σου σχέση μαζί του. Συγχαρητήρια!

    Φρόσω Χαραλάμπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ειναι μεσα σας και ειναι ζωντανος! Ας αναπαυεται γαληνια οπου βρισκεται η ψυχουλα του! Να ειστε καλα να τον θυμαστε!😪🌹❤

    Κωνσταντίνα Τζούγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ποτέ δεν ξεχνιούνται οι αγαπημένοι που έφυγαν από κοντά μας τους ποθυμουμε ,μας λείπουν πολύ,είναι σκληρός ο χωρισμός όταν δεν βρίσκεσαι κοντά ,..νασαι σίγουρος ότι θα είναι περήφανος για σένα και την οικογένεια σου ,είναι αναπαυμένη η ψυχή του ,..νασται ολοι καλά
    να τον θυμόσαστε .

    Eugenia Evangelinos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διάβασα αυτή την υπέροχη κατάθεση ψυχής , από την στιγμή που αναρτήθηκε . Δεν εγραψα σχόλιο αμέσως , γιατί δεν μπορούσα από την συγκίνηση . Στις 11 Φεβρουαρίου του 1972 έχασα τον δικό μου πατέρα , που ήταν ο πρώτος άνθρωπος που λάτρεψα , ο ήρωας μου . Όταν γεννήθηκα ήταν 46 χρόνων , ήμουν η μόνη από τα 8 παιδιά του που δεν είδε ποτε . Η πανδημία της Ευλογιας που κόλλησε στην Σμύρνη την πρώτη δεκαετία του 1900 , κατέστρεψε τα μάτια του , δεν έβλεπε καθόλου από το 1939 . Όμως ήταν ταλαντούχος μουσικός , πανέξυπνος , υπέροχος γονέας , καλός συγγενής και συγχωριανός . Θυμάμαι ότι περνούσε όλη η Πυραμα από το σπίτι μας , όταν ήμουν μικρή . Είμαστε τυχερά παιδιά που είχαμε γονείς με αξίες , τις οποίες μετέδωσαν και σε εμάς . Και ήταν τυχεροί γονείς που το έργο τους συνεχίζεται και που τους θυμόμαστε με Αγάπη και Ευγνωμοσύνη !!!

    Markella Kyros

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα σας , Καπετάν Μιχάλη.... Αγίου Αντωνίου , έφυγε για τό μεγάλο ταξίδι στην αιωνιότητα και στην Αληθινή Ζωή!!! Στην Αγκαλιά του Δημιουργού , ο αείμνηστος πατέρας σας!!! Ο βιγλατορας της Ποταμιάς.... Νά ζητε εσείς πολλά χρόνια να έχετε την ευχή του,να τόν τιμάτε και να τον θυμάστε όπως τού αξίζει!!! Στη φωτογραφία φαίνεται ο δυναμισμός η γεναιωτητα και η λεβεντιά τού κεκοιμημένου πατρός,που δε σας κρύβω πως διέκρινα μεγάλη ομοιότητα στα χαρακτηριστικά τού προσώπου του!!!! Μου θύμησε πολύ έντονα η μορφή του εσάς!!!! Ο αείμνηστος ποιητής πατέρας μου,είχε πολλούς δεσμούς φιλικούς με τα Βορειοχωρα!! Κυρίως με Ποταμιά και Πισπιλουντα!!! Και κάθε τέτοια μέρα φρόντιζε νά ανάβει μεγάλη λαμπάδα στον Άγιο Αντώνη!!!! Έχει την ονομαστική εορτή της η Μητέρα μου , ονομάζεται Αντωνία!!! Είδατε τί αναμνήσεις μου ξύπνησε και τι μου θύμησε η φωτογραφία και το κείμενο σας!!! Ο Θεός ας τους αναπαυει εν ειρήνη!!!! Κι επειδή η ζωή συνεχίζεται.....μας χάρισε άλλη μια Αντωνία!!! Την ανηψια την κόρη του μικρού μου αδερφού τού Σιδερη!!!

    Ιάσμη Χαλλιορή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  19. Αθάνατος συνεχίζοντας, όταν ποτέ δεν παύσεις να μνημονεύεις ΕΣΥ και ο οικο σου και την ΙΣΤΟΡΙΑ απο στόμα σε στόμα θα μεταφέρεται σε κάθε βήμα του ταξιδιού του οίκου του ... και οι ριζες θα απλώνονται ποιο βαθιά και τα κλαδιά του δένδρου θα γιγαντώνονται και θα απλώνουν και οι καρποί του, θα τα λυγίζουν φθάνοντας στην γη, για να περπατήσουν και να μιλήσουν ..

    Καμάρης Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ μου...Καριαμομίχαλε ...Δεν ντρέπομαι να σου πω ότι με έκανες να δακρύσω!...Μου θύμησες όλο το ιστορικό του πατέρα σου, που τόσες και τόσες φορές αναλύαμε στις αμέτρητες και ευχάριστες ώρες στο καράβι!...Ήταν ακριβώς όπως τον παρουσιάζεις στην τόσο συγκινητική προσφώνηση που έχεις αναρτήσει. Προσωπικά τον θεωρούσα ως έναν ευπατρίδη, που πολλές φορές διερωτώμουν, πως ένας τόσο ευγενής άνθρωπος καταστάλαξε στα μηχανοστάσια των πλοίων!...Η απάντηση ήταν εύλογη σαν άκουγες αυτά που μας εξιστορούσε. Και να ξέρεις, πάντοτε στην κουβέντα του δεν έλλειπε το αγαπημένο γι αυτόν όνομα!...Ο Μιχάλης μου!...Σε αγαπούσε και ήσουν το παν της ζωής Του!...Και το άξιζες!...Και το απέδειξες με το...Αυτός που έγινες, με το ήθος σου, την οικογένειά σου, τις αξίες σου στη ζωή. Που πληρούν τα όνειρά Του για τον γιο Του. Είμαι σίγουρος ότι έφυγε απ τη ζωή ευτυχισμένος που έκανε έναν υπέροχο γιό και άνθρωπο. Να σαι καλά και σίγουρα η μνήμη του πατέρα σου θα διαιωνίζεται απ τους αμέτρητους απογόνους Του....Καλό ξημέρωμα.

    Vasilis Politis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πόσο τυχερός είσαι που είχες αυτόν τον πατέρα !! Να ζεις να τον θυμάσαι !!!

    Γιώργος Χαλάτσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αιωνία η μνήμη του,ο Θεός να τον έχει αναπαυόμενο και εσείς να ζήσετε να τον θυμάστε.

    Στυλινός Μιχαλάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το ΒΛΕΜΑ βαθυστόχαστο και περηφάνια εν ταπεινοσύνη το μέλλον των γενεών του ΚΥΡΗ του σε ετοιμότητα δίκαια να αντιμετωπίσει και των προγόνων του την αδικία που η φάρα μας αντιμετώπισε στον ξεριζωμό της ………. ΘΑ ΣΕ ΚΡΑΤΑ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΑΚΤΙΣΜΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΝΤΡΟΠΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΣΥ κάποια απο αυτά ΕΖΗΣΕΣ και διδάγματα πήρες απο την ζωή την δεύτερη την ΜΑΝΑ.
    ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΘΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΑΙ ή ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ……. ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ Π Α Ρ Ο Ν του ΕΠΩΝΥΜΟΥ ΤΟΥ και του ονόματος του, το γέλιο το αχνό η φωτογραφία του να γεμίσει …. Η ψυχή του να είσαι σίγουρος ότι ανάλαφρη θα γίνετε ότι συνεχίζουν οι νεότεροι ΩΣ ΟΤΟΥ Ο ΚΥΡΗΣ ΜΑΣ ΟΛΟΥΣ ΘΑ ΚΑΛΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ.
    ΑΘΑΝΑΤΟΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΜΑΝΑ ΟΤΑΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΚΠΕΜΠΟΜΕ ΣΤΕΡΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΖΕΙ

    Μιχάλης Καμάρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πόση συγκίνηση! Εξαιρετικό!Το καλλίτερο μνημόσυνο!Τώρα κατάλαβα γιατί γίνατε τόσο υπέροχος άνθρωπος!Και ξέρετε κάτι!??????????Έμοιαζε και στο δικό μου πατέρα!

    αγγελικη ρεβη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σε βλέπει απο ψιλά και ξέρει και βλεπη την αγάπη σού ναι μόνο παιδιά ναι είμαστε όλοι Ακόμα Παιδιά στην ψυχούλα μάς αλλά να ξέρετε όλοι τούς ανθρώπους πού αγαπάμε πρέπει να τους το δηχνουμε γιατί αυτό
    πού θα βλέπουν για οσα έχουν κάνει για μάς θα τούς φέρνει την
    αγάπη τούς προς εμάς και την Γαλήνη τής ψυχούλας τους πού τοσο τούς αξίζει γι'αυτό μην το αφήνουμε για αύριο.

    Δημητρης Κουτσουρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανάπαυση ναχουν οι ψυχουλες των γονιών σας🙏🙏😢😢και εσείς ναστε γεροί να τους θυμάστε κ να τους μνημονεύετε με αγάπη κ νοσταλγία!!!

    Αγγελικη Καραμουζου-Σαρρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μεγάλο μαράζι η στέρηση του τελευταίου ασπασμού σαυτούς που μας έφεραν στον κόσμο-πολλοί συνάδελφοι απαρνήθηκαν τη Θάλασσα και έγιναν στεριανοί γιαυτό και μόνο τον λόγο-πιστεύουμε ότι ακόμα βρίσκονται έν ζωή αρνούμενοι να συμβιβαστούμε με την πραγματικότητα/Αιωνία η μνήμη τους και με το πλήρωμα του χρόνου να έχουμε όλοι μας καλή αντάμωση .-

    Zois Lekatsas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αιώνια του η μνήμη cptn!
    Αυτός ο πόνος της απουσίας σου θα σε συνοδεύει πάντα cptn!!
    Νάσαι γερός να τον θυμάσαι και αυτό θα είναι η λύτρωση σου !!

    δημητριος τελλιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πάντα θα είναι μαζί σου... μέσα στις κινήσεις σου κρυμενος!!

    Maria Botsi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλημέρα Μιχάλη : Με Συγκίνησες με της ωραίες ανάμνησης και την αγάπη για τον αγαπημένο Πατέρα σου να είναι ελαφρή και ευλογημένο το χώμα που τον σκεπάζει

    Eleftheria Michalos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλό παράδεισο 😥 να αναπαύεται εν ειρήνη 😥🌹

    Kostas DjGus

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πάντα φίλε να τους θυμάσαι,Ταξίδευα και εγώ όταν έχασα τον πατέρα μου.

    Δημήτρης Καραπιπέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Νασαι πάντα. Καλά να ζεις για να θυμάσαι.ετσι τους έχεις πάντα κοντά σου

    Ioannis Alamanos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Να είστε πάντα καλά και να τούς θυμάστε. Ας έχουν καλό Παράδεισο!!!!!

    Κατερίνα Χαλαρή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. καπετάν Μιχάλης Καριάμης και σαν τους δικούς μας, αγράμματους, καλούς γονείς, δύσκολα βρίσκει κανείς.

    Pantelis Kolxaros

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Να είσαστε πάντα υγιής και να τον θυμάστε!!!Οι καλοί δεν ξεχνιούνται ποτέ!!

    Ευγενία Γεωργούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. CAPTAIN ΜΙΧΆΛΗ .
    ΤΙΜΉ ΚΑΙ ΔΌΞΑ ΣΟΥ ΓΙΑ
    ΌΣΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΉΣΕΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΈΝΟΥΣ.
    ΣΟΥ ΓΟΝΕΊΣ.
    ΌΣΟΥΣ ΈΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ
    ΚΑΡΔΙΆ ΜΑΣ .ΑΓΑΠΆΜΕ ΚΑΙ ΘΥΜΌΜΑΣΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΊΝΟΥΝ ΠΟΤΈ.
    ΝΑ ΖΉΣΕΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΘΥΜΆΣΤΕ ΚΑΛΌ ΠΑΡΆΔΕΙΣΟ ..

    Λίτσα Χατζαντωνά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Νένη Τιμιάδου - - - ΝΑ ΤΟΝ ΘΥΜΑΣΑΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μαρία Δαμιανάκη - - - Να είστε πάντα καλά να έχετε την ευχή του !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Markella Tsoukalas
    Καπετάνιε μας συγκινησες !Ευλογια μεγάλη να έχεις ανατραφεί από τέτοιο πατέρα Τηνευχη του να έχεις Αιωνια του η μνήμη Οι αγαπημένοι μας φεύγουν αλλά μένουν για πάντα στην καρδιά μας στην σκέψη μας στις αναμνήσεις μας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ευγενία Αβραμίδου-Καραμουσουλή

    Καλό παράδεισο να έχει και εσείς να είστε καλά να τον μνημονεύετε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Nasos Eleni Efst

    Να είσαστε καλά να τον θυμάστε. Καλό Παράδεισο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  43. Greg Grigorios

    Να είστε πάντα καλά καπετάν Μιχάλη να τον θυμάστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αγγελική Ντελέκου

    Να ζήσετε να τον θυμόσαστε καπετάνιε, ζωή σε εσάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. δαμαντιος Μπουλής

    Καλό παραδεισο να εχει
    Και εσύ πάντα με υγεια να τον θυμάσαι φίλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Αγγελικη Καραμουζου-Σαρρη

    Ανάπαυση ναχει η ψυχούλα του!!είναι ευλογία ένα παιδί να μνημονεύει έτσι τους γονείς του!!την ευχή των γονιών σας να έχετε πάντα!!!Μπράβο σας καπετάν Μιχάλη!!είμαι υπερήφανη για την φιλιά μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Anastasia Basta

    Καπετάνιε μου εύγε. Ο πατέρας σου θα ήταν περήφανος για σένα 👏 αιωνία του η μνήμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Βασιλική Μπαρμπαρίγου

    Να είσαι καλά καπετάν Μιχάλη να τους θυμάσαι τους γονείς σου ήταν υπέροχοι άνθρωποι και η δύο, τους θυμάμαι... !!! Ο θάνατος πονάει πολύ όταν φεύγουν δική σου άνθρωποι εγώ έχασα την μητέρα μου πέρσι τον Φεβρουάριο και δεν υπάρχει Μέρα που να μην παραμιλάω με το όνομα της !!! Να έχουν καλό παράδεισο και αν είσαι καλά και εσύ πάντα με την οικογένεια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. DespinaSwtiris Kydonhs

    Καλό παράδεισο να έχουν εκεί ψηλά που βρίσκονται στο ουρανό κοντά στο Θεό μας Αιώνια η μνήμη τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Νένη Τιμιάδου

    Όμορφα λόγια τρυφερά μπράβο σου μιχαλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. George Passiotis

    Καπετάν Μιχάλη μου να τον θυμάσαι πάντα με αγάπη και να έχεις την ευχή του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Kitsa Perris

    Να ζήσετε να τον θυμάστε Αιώνια η μνήμη τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Doortje van Lieshout

    Οι όμορφες αναμνήσεις θα μένουν πάντα μαζί σου. Ας αναπαυθεί εν ειρήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Κωστσς Χριστοδουλου

    Αιωνία τους η μνήμη καπετάν Μιχάλη. Να είσαστε πάντοτε καλά και να τους θυμάστε με τα καλύτερα λόγια και θύμισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Μιχάλης Καμάρης

    ΑΝΑΠΑΥΜΕΝΗ Η ΨΥΧΗ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΗΜΗΣΑΝΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ ….. ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΔΙΑ ΣΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΒΙΟ ΑΥΤΩΝ ….. ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΕΝ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΕΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΜΗ ……
    και τηρώντας τα του ποιητή παροτρύνσεις ….
    Παιδί μου,
    το Περιβόλι μου που θα κληρονομήσεις,
    όπως το βρεις κι όπως το δεις
    να μη το παρατήσεις.
    Σκάψε το ακόμα πιο βαθιά
    και φράξε το πιο στέρεα
    και πλούτισε τη χλώρη του
    και πλάτυνε τη γή του.
    Κι ακλάδευτο όπου μπλέκεται
    να το βεργολογήσεις.
    Κι αν αγαπάς τ' ανθρώπινα
    και όσα άρρωστα δεν είναι,
    ρίξε αγιασμό και ξόρκισε
    τα ξωτικά να φύγουν.
    Και τη ζωντάνια σπείρε του
    μ’ όσα γερά, δροσάτα.
    Γίνε οργοτόμος, φυτευτής, διαφεντευτής.
    Κι αν είναι κι έρθουν χρόνια δίσεχτα,
    πέσουν καιροί οργισμένοι,
    κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιαγμένα,
    κι όσα δέντρα για τίποτ’ άλλο δέ φελάν
    παρά για μετερίζια,
    μη φοβηθείς το χαλασμό.
    Φωτιά! Τσεκούρι!
    Τράβα, ξεσπέρμεψέ το,
    χέρσωσε το περιβόλι κόφ’ το,
    και χτίσε κάστρο απάνω του
    και ταμπουρώσου μέσα,
    για πόλεμο, για μάτωμα,
    για την καινούγια γένα,
    π’ όλο την περιμένουμε,
    κι όλο κινάει για να ‘ρθει,
    κι όλο συντρίμι χάνεται
    στο γύρισμα των κύκλων.
    Φτάνει μια Ιδέα να στο πει,
    μια Ιδέα να στο προστάξει,
    κορώνα Ιδέα, Ιδέα Σπαθί,
    που θα είν’ απάνου απ’ όλα.
    ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ. …. ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Μιχάλης Καμάρης

    ΣΕ ΤΟΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΝΗΡΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΟΠΟΥ Η ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ …… ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ …… οφείλουμε να περιφρουρήσουμε και σε όσους σαν εσάς τον κοινό βίο στηλιτεύεται ….. συνέχισε κπτ Μιχάλη …. μαζί με τον πατέρα σου αναπαυμένη ας είναι και της μάνας σου (σας) η ψυχή …, και οι ρήσεις της συνέχισε να μεταλαμπαδεύεις στους επιγόνους …. Και την πόλη όπου ζεις και συμμετάσχεις …..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. "..Ήδη σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.." Οδυσσέας Ελύτης"

    Μιχάλης Καμάρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή