καπετάν Μιχάλης Καριάμης, στο βήμα του Ιδρύματος Δαμαλά
Εν αρχή ο Θεός έφτιαξε τον ουρανό και την γη.
Επικρατούσε απόλυτο σκότος και άβυσσος. Το πνεύμα του Κυρίου περιφέρονταν πάνω
από το νερό. Και είπε ὁ Θεός· γενηθήτω στερέωμα εν μέσω του ύδατος
και εγένετο ούτως. Διαχώρισε
τα ύδατα, τα οποία ήσαν επί της γης κάτω από τον ουρανό, από τα νερά, τα οποία
ήσαν επάνω εις τα νέφη του ουρανού. και κάλεσε ο Θεός το στερέωμα ουρανό. Και
είπε ο Θεός· “ας συναχθεί το ύδωρ, το οποίον καλύπτει ολόκληρη τη γη, σε
ορισμένη περιοχή και ας φανεί η ξηρά”. Και έγινε, όπως ο Θεός διέταξε·
Μαζεύτηκε όλο το ύδωρ της γης στις βαθιές περιοχές των ωκεανών και
θαλασσών, και φάνηκε η στεριά. Και ονόμασε ο Θεός την εκτός της θαλάσσης έκταση
γη. Τις περιοχές των υδάτων ονόμασε θάλασσες
Σύμφωνα με την αρχαιότερη παράδοση που μας
αφηγείται ο Όμηρος, πατέρας των θεών ήταν ο Ωκεανός, που περικύκλωνε ολόκληρο
το σύμπαν. Από το σμίξιμο με τη σύζυγό του Τηθύ προήλθαν όλοι οι
υπόλοιποι θεοί. Ο Ωκεανός παρουσιάζεται από τον Όμηρο σαν ένας ηλικιωμένος,
ασπρομάλλης γέροντας, με γλυκό χαμόγελο, ήσυχος, που ποτέ δεν παίρνει μέρος
στους καβγάδες των θεών. Στην αρχή λοιπόν ήταν το Χάος, η Γη και ο Έρωτας.
Αυτές οι τρεις πρωταρχικές θεότητες δεν είχαν συγγενική σχέση μεταξύ τους, και
εμφανίστηκαν η μία μετά την άλλη. Το Χάος ήταν θεοσκότεινο, μαύρο και
άραχνο χωρίς κανένα ίχνος ζωής. Απόλυτη σιωπή βασίλευε παντού. Αυτό το
τρομακτικό, αρχικό ον ήταν απέραντο· δεν είχε αρχή μήτε τέλος
Τυθής και Ωκεανός
Σεβαστό μου ακροατήριο,
πιστέψτε με δεν θέλω να σας κουράσω. Το θέμα της «Μεγάλης Ναυτιλίας των
Ελλήνων» , είναι τεράστιο, όπως τεράστιο είναι και σήμερα το μέγεθος της
ναυτιλίας μας. Ημέρες μνήμης Αγίου Νικολάου και των ένδοξων ναυμαχιών του 1912
ζούμε. Θα αναφερθώ επιφανειακά στο θέμα μια και θα χρειασθούμε ώρες για να μην
πω ημέρες αν το εμβαθύνω.
Τίποτα δεν είναι
τυχαίο. Λένε πως ο Θεός χάρισε τη γη σε όλους τους ανθρώπους. Εγώ θα τονίσω,
πως «την θάλασσα την αφιέρωσε στους
Έλληνες» Η αρχή του Ναυτικού του γένους των Ελλήνων χάνεται στα
βάθη των χιλιετιών. Ο πυθμένας της Μεσογείου είναι γεμάτος από αρχαία σκαριά,
αμφορείς, αγάλματα μα και μηχανισμούς
σαν αυτόν των Αντικυθήρων. Όλα έργα Ελλήνων. Φίλες και φίλοι μου, ας μην ξεχνάμε ότι το ναυάγιο
της Δοκού, στο στενό Ύδρας- Ερμιόνης – Σπετσών, χρονολογείται στο δεύτερο μισό
της 3ης χιλιετίας. Δηλαδή 2700 – 2200 χρόνια προ Χριστού. Έλληνες ήταν αυτοί
που έφθασαν στην Μυθική Θούλη. Σύμφωνα με ενδείξεις το πιθανότερο σενάριο είναι
πως Έλληνες ναυτικοί ήταν αυτοί που
πάτησαν πρώτοι το πόδι τους στην Αμερικανική Ήπειρο. (Ομηρική ... Γη)
Από την οικογενειακή παράδοση- Το π/κ ''ΕΥΓΕΝΕΙΑ'' - Λαγκαδούσικο καΐκι
''ΠΕΡΑΜΑ''
Μια πατρίδα που
περιβάλλεται από θάλασσα και χάρισε τα φώτα του πολιτισμού στον κόσμο, δεν θα
μπορούσε να μην πρωτοστατήσει και στην ναυτιλία. Η μορφολογία του χώρου, η έκταση των παραλίων και των νησιών
μας, είχαν προδιαγράψει τον ρόλο που η θάλασσα έμελλε να παίξει σε όλες τις
περιόδους της μακραίωνης ελληνικής ιστορίας. Από την θαλασσοκρατορία του Μίνωα
ως σήμερα. Είναι αυτή που δημιούργησε την εξάπλωση του Ελληνισμού και την
δημιουργία του Ελληνικού θαύματος. Αναμφίβολα
ο Χρυσούς αιώνας του Περικλέους που έθεσε τα θεμέλια του Δυτικού
πολιτισμού και της δημοκρατίας, κτίστηκε πάνω στην ναυτική δύναμη των Αθηναίων.
Μια νησιωτική πατρίδα
που ως τα τέλη του περασμένου αιώνα, οι δρόμοι που ένωναν ακόμα και πολιτείες
της στεριάς μεταξύ τους ήταν θάλασσα
σαν μοναδική οδός. Θα ήταν λοιπόν αδύνατο να μην κάμει θαύματα. Επινόησαν
νέα πρωτοποριακά σκάφη που ακόμα αφήνουν άναυδους τους σύγχρονους ανθρώπους όπως
για παράδειγμα οι «τριήρεις». Οι βυζαντινοί «Δρόμωνες». Οι Γαλαξιδιώτικες «Νάβες» και τα «Μπάρκα». Δεν θα αναφερθώ στη
μυθική «Αργώ» και τα όσα απίστευτα έχουν γραφεί για αυτό το απίστευτο
ναυπήγημα. ΄Πρώτη η Κρήτη, την
Τρίτη χιλιετία π.Χ. κατάφερε να επιβάλει στην Ανατολική Μεσόγειο την
"Μινωική θαλασσοκρατορία". Δεν υπάρχει σπιθαμή εδάφους σε όλα τα
παράλια που να μην υπάρχει εύρημα της εμπορικής παρουσίας της. Ναυτικές εστίες της αρχαιότητας
υπήρξαν οι Αθήνα η Κόρινθος η Χίος η Ρόδος η Κέρκυρα και άλλες.
Λαγκαδούσικο καΐκι -Το μαουκάκι του Ζουμίδη
Σαν ένδειξη σεβασμού
στο Ίδρυμα Δαμαλά και την καταγωγή μου θα σταθώ για λίγο στη ναυτομάνα Χίο. Ο
κύριος παράγοντας της ακμής της,
ανά τους αιώνες, ήταν το πανίσχυρο
ναυτικό της , τόσο ισχυρό ώστε
στην επανάσταση των
Ιωνικών πόλεων ενάντια
στους Πέρσες στην ναυμαχία
της Λάδης το 497
π .Χ από το
σύνολο των 353 συμμαχικών πλοίων
τα 100 ήταν
Χιώτικα και τα μόνο που δεν εγκατέλειψαν την μάχη. Στον πανηγυρικό του
ο Ισοκράτης λέγει
« για τους Χιώτες θα σας αναφέρω τούτο και μόνο, όποιος
αποφάσιζε να συμμαχήσει μαζί τους, ήταν βέβαιο ότι θα εξασφάλιζε και την
κυριαρχία στη θάλασσα » . Ο Θουκυδίδης, ονομάζει την Χίο «μέγιστη
των συμμαχικών πόλεων», και ο
Δημοσθένης αναφέρει μόνον
την Χίο, Ρόδο
και Κέρκυρα «δυνατωτάτας κατά
θάλασσαν». Ισχυρό ναυτικό όμως σημαίνει και ισχυρή βιομηχανία .
Χαλκουργεία για τις ανάγκες των καρφιών των πλοίων . Σιδηρουργίας ,
επεξεργασίας ξυλείας αλλά και κατασκευής
τόσων άλλων απαραίτητων ειδών και εξαρτημάτων των πλοίων . Γνωρίζουμε ότι για την εποχή την οποία
αναφερόμαστε , οι Χιώτες είχαν τα τελειότερα ναυπηγεία , στα οποία κατασκεύαζαν
τα μεγαλύτερα , ταχύτερα και αρτιότερα εξοπλισμένα πλοία πολεμικά και εμπορικά
.
N/A ''ΘΑΛΕΙΑ''
N/A ''ΘΑΛΕΙΑ''
Δεν θα ασχοληθώ με τους Ελληνιστικούς χρόνους αλλά εν τάχει θα αναφερθώ στην Βυζαντινή περίοδο τονίζοντας ότι όταν η αυτοκρατορία είχε δυνατό ναυτικό τότε ήταν ισχυρή και το αντίθετο. Στα χρόνια της Τουρκικής σκλαβιάς, μικρές νησιωτικές πολιτείες κατάφεραν οικονομικά θαύματα. Σπέτσες- Ύδρα – Ψαρά από κοντά τους και το Γαλαξίδι, κυριαρχήσουν στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου και την Μαύρη θάλασσα. Οι Ναπολεόντειοι πόλεμοι έκαμαν πάμπλουτους τους τολμηρούς καραβοκύρηδες που έσπαγαν τον αποκλεισμό. Στο Αρχείο Κοινότητος Ύδρας με ημερομηνία 15/12/1804, διαβάζω «…τα καράβια μας δεν δουλεύουν μόνο την Άσπρην θάλασσαν, αλλ΄ όλας τας θάλασσας, και λεβάντε και πουνέντε, και έξω του Στρέτου τον Ωκεανόν, Αμερικήν, Ολλάνδιαν και Ιγγλατέραν, και την Βαλτικήν θάλασσαν, και πέρυσι εζήτησαν πραγματευταί καράβια μας να αναυλωθούν διά Ινδίας…» Οι απλοί ναύτες όταν το απαίτησε η ανάγκη μετατράπηκαν σε ανίκητους ναυμάχους που χάρισαν κατά μεγάλο μέρος, την λευτεριά της Ελλάδας μας. Πιθανά να ακουσθεί παράξενα η αλήθεια ότι στα χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, ο Ναυτικός αγώνας, ήταν αυτός που έγειρε την πλάστιγγα της νίκης στην πλευρά των τρελών, ρακένδυτων, φτωχών και αγράμματων Ελλήνων.
Το m/s ''ΜΑΡΙΓΩ ΜΠΟΥΣΣΕ'', στην Λαγκάδα της Χίου.
Ο 19ος Αιώνας
υπήρξε ορόσημο. Με την βιομηχανική
επανάσταση και τον ατμό. Οι αλλαγές που έγιναν
στην παγκόσμια οικονομία ήταν κοσμογονικές. Στον αιώνα αυτό,
διαμορφώθηκαν οι συνθήκες για την ανάπτυξη Ελληνικών εμπορικών οίκων και
δικτύων που διακινούσαν το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου της Μεσογείου και της
Μαύρης θάλασσας. Τα σιδερένια πλοία από το 1850, άρχισαν μα εκτοπίζουν τα μικρά
ξύλινα σκάφη, τα οποία ταξίδευαν σε κλειστές θάλασσες και ποτάμια. Το 1900 τα ατμόπλοια αντικατέστησαν τα ιστιοφόρα. Οι Έλληνες με πλοία μεταχειρισμένα
ξεκίνησαν το τόλμημα τους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο. Στον Πρώτο Παγκόσμιο
Πόλεμο, από τα 475 ατμόπλοια που είχαμε το 1915, σώθηκαν μόνο 205. Ακολούθησε η παγκόσμια
οικονομική κρίση του 1930 . Το 1939, κατείχαμε σταθερά την ένατη θέση της
παγκόσμιας ναυτιλία με 577 σκάφη. Η συνεισφορά του
ελληνικού εμπορικού ναυτικού στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρξε σημαντική. Η
ζημιά που υπέστη ήταν τεράστια σε πλοία και σε ναυτικούς. Χάσαμε 372 ατμόπλοια,
52 επιβατικά, 551 ιστιοφόρα και περίπου 3500 ναυτικούς.
Πλοία τύπου ''Λίμπερτυ ''
Με το τέλος του Πολέμου, η πατρίδα μας άρχισε πρόγραμμα
ανασυγκρότησης. Οι Η.Π.Α. παραχώρησαν το 1947, με ευκολίες πληρωμής, 100 πλοία
τύπου «Λίμπερτυ» σε Έλληνες εφοπλιστές για να καλύψουν τις απώλειες του
πολέμου. Τα πλοία αυτά, αποτέλεσαν την μαγιά στο τεράστιο άλμα που
πραγματοποίησε η ελληνική ναυτιλία. Από τα 154 πλοία του 1947, το
1982, έφτασε στα 4257 και βρέθηκε στην πρώτη θέση, παγκοσμίως. Σήμερα
ο στόλος μας, ανέρχεται σε 4.585 πλοία χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων
τόνων deadweight. Με δεύτερη την Ιαπωνία και Τρίτη την Κίνα. 13 Έλληνες
εφοπλιστές, φιγουράρουν μεταξύ των εκατό κορυφαίων. Πιθανά αυτά τα
στοιχεία, πολλοί από εσάς, να τα ακούτε για πρώτη φορά. Δυστυχώς όμως, παρ όλα
τα τεράστια μεγέθη οι εφοπλιστές μας μετά από αλλεπάλληλες χαριστικές
ρυθμίσεις, συνεισφέρουν στην Εθνική οικονομία μόνο 17 εκατομμύρια ΕΥΡΩ, ενώ οι
εξαθλιωμένοι πλέον ναυτικοί 54 εκατομμύρια ΕΥΡΩ. Εκτός ελαχιστότατων
εφοπλιστών, οι περισσότεροι αυτών στην δύσκολη κατάσταση που βιώνουν λαός και
πατρίδα, αποδείχτηκαν κατώτεροι των περιστάσεων. Και μόνο, αν
χρησιμοποιούσαν στα πλοία τους, Έλληνες ναυτικούς, οι βοήθεια τους θα ήταν
τεράστια. Από τα πιο επίσημα χείλη των Ελλήνων εφοπλιστών, ακούσαμε να ζητούν,
εξομοίωση των μισθών μας με αυτούς των φθηνών Ασιατών. Σταματώ εδώ.
Δεν πέφτω στην παγίδα
να ξεχωρίσω το Πολεμικό από το Εμπορικό Ναυτικό μας. Αλληλένδετη και κοινή η
πορεία τους. Μην ξεχνάτε πως μέσα στα χιλιάδες χρόνια ύπαρξης μας, οι απλοί
ναυτικοί μας, έγιναν ανίκητοι ναυμάχοι. Ήταν αυτοί που χάρισαν Χρυσές σελίδες
στην παγκόσμια ιστορία στο Αρτεμίσιο , την Σαλαμίνα, την Λήμνο και την Έλλη. Μην
ξεχνάτε πως κάποτε όλη η Ευρώπη περίμενε καθημερινά να μάθει τι κατόρθωμα έκανε
και πάλι ο Κανάρης Να σας θυμίσω ότι το τροχήλατο ατμόπλοιο «ΚΑΡΤΕΡΙΑ»,
ήταν το πρώτο, παγκοσμίως, ατμοκίνητο
πλοίο με πολεμική δράση. Όπως και το υποβρύχιο μας ''ΔΕΛΦΙΝΙ'' ήταν το πρώτο στον κόσμο που εκτόξευσε τορπίλες εναντίον εχθρικού πλοίου στις 9-12-1912
Ακόμα κάτι το μοναδικό στην παγκόσμια ιστορία,
το οποίο επαναλήφθηκε δυο φορές με Έλληνες πρωταγωνιστές. Αυτά τα ιστορικά συμβάντα δεν πρέπει να ξεχνούν οι άσπονδοι
γείτονες της ανατολικής πλευράς του Αιγαίου μας. 19 Απριλίου 1453 κάτω από τα
τείχη της Βασιλεύουσας ο Χιωτογενοβέζος καπετάνιος, Μαυρίκιος Καττάνεον,
γνωστός και ως Φλαντανελλάς, με τέσσερα
φορτηγά πλοία ναυμαχεί και εξευτελίζει τον Τουρκικό στόλο, αποτελούμενο από 300
πλοία. Σπάει τον αποκλεισμό και εφοδιάζει την χειμάζουσα πόλη. Υποχρεώνοντας
στον σουλτάνο Μωάμεθ να ραβδίσει ο ίδιος τον ναύαρχο του Σουλεϊμάν Μπαλτά Ογλού
τον οποίο ρεζιλεμένος καθαίρεσε, αφού όμως προηγουμένως θαύμασε το θάρρος τον
ηρωισμό και την άψογη ναυτική κατάρτιση και επιδεξιότητα των ναυτικών μας.
το '' ΕΝΩΣΗΣ ''
Πηγή : Παγκόσμια Πολεμική Ιστορία
2 Δεκεμβρίου 1868, το μικρό τροχήλατο θρυλικό εμπορικό
πλοίο «ΕΝΩΣΗΣ», με κυβερνήτη τον Μυκονιάτη καπετάν Νικόλαο
Σερμελή, αντιμετωπίζει έξω από την Σύρο 3 πολεμικά σκάφη του Οθωμανικού
στόλου. Την Τούρκικη Ναυαρχίδα «ΧΟΥΔΑΒΕΝΔΙΚΙΆΡ», το ταχύτατο καταδρομικό
«ΙΤΖΕΔΔΙΝ» και ένα ακόμα πολεμικό πλοίο. Κατά διαταγή του Σουλτάνου επί κεφαλής
της επιχείρησης ήταν ο Άγγλος υποναύαρχος Αύγουστος Κάρολος Χόβαρτ Πασάς, τον
οποίο διέσυρε ο απλός ταπεινός ‘Έλληνας εμποροπλοίαρχος. Ο καπετάν Νικόλας
τους ναυμάχησε και τους νίκησε, μετατρέποντας την άνιση μάχη σε ένδοξο
περίπατο,. Διέσπασε τον σφιχτό αποκλεισμό της Κρήτης δέκα φορές.
Λαγκαδούσικο πέραμα. Έργο Μιχάλη Γ. Καριάμη
Ας μην τα ξεχνά αυτά ο σύγχρονος και ανιστόρητος ψευτοσουλτάνος ο οποίος υπό
το βάρος των αποτυχιών του προσπαθεί με κωμικούς λεονταρισμούς να
αποπροσανατολίσει τον όχλο του. Ας μην ξεχνά δε πως κάμποσους αιώνες πιο
μπροστά όταν αυτοί ήταν άγνωστοι στις αχανείς στέπες στα βάθη της ανατολής, ο αρχηγός των τριακοσίων έδωσε την αρμόζουσα
απάντηση στον Ασιάτη εισβολέα «Μολών Λαβέ » Ας κοπιάσει λοιπόν.
Μιχ. Καριάμης καταθέτων ιστορικά στοιχεία για την Ελληνική Ναυτιλία, στο Ίδρυμα Δαμαλά
Και όμως σαν αντίβαρο όλων αυτών των
θυσιών και της τεράστιας προσφοράς μας, το κράτος, με κάθε τρόπο έδειξε και
δείχνει την αχαριστία και την αγνωμοσύνη του στον Έλληνα Ναυτικό. Διέλυσε
το αρχαιότερο Ελληνικό ταμείο το «ΝΑΤ». Το δεύτερο σε αρχαιότητα στον κόσμο και
ένα από τα πέντε πλουσιότερα ταμεία της υφηλίου … και να σας πω
κάτι : Δεν τα φάγαμε μαζί….. Μας τα φάγατε !
Μ. ΚΑΡΙΑΜΗΣ - Γ.Μ. ΦΡΑΓΚΟΣ - Δ. ΑΝΔΡΙΑΝΑΣ
Το Ναυτιλιακό Συνάλλαγμα, μαζί με το μεταναστευτικό, ήταν οι ζωοδότες της Ανασυγκρότησης του Έθνους μας. Και όμως σήμερα χωρίς μυαλό και ντροπή με την μορφή αβάσταχτης φορολογίας, εξαφανίζουν τους ελάχιστους Έλληνες Ναυτικούς Δυστυχώς κάμποσα χρόνια, μας κυβερνούν, πολιτικοί άνδρες που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν βάρκα από υπερωκεάνιο. Τι άλλο να περιμένεις.
Μ.Καριάμης - Α.Καραμούζος - Γ. Φράγκος - Εμ. Φύσσασ - Δ. Ανδριάνας
Φίλες
και Φίλοι μου δυο σεβάσματα είχε η Αττική Γη. Την Ακρόπολη από τότε και σήμερα
το ΝΑΤ και όμως διέλυσαν το Καμάρι του Πειραιά και της Ελλάδας. Διέγραψαν χωρίς σκέψη και ντροπή την
ιστορία μας !
Σ. Μιχαλάκης - Α.Καραμούζος - Εμ. Φύσσας
Προ ολίγων ωρών ο
σεβαστός συμπατριώτης μου καπετάν Δημήτρης
Μελαχρινούδης μου θύμισε κάτι που ελέχθη το 410 π.Χ. μετά τη ναυμαχία
της Κυζίκου. Σας το μεταφέρω παραφρασμένο στο ... σήμερα : «Αφελλήνισαν τα πλοία. Ο Ναυτικός
χάθηκε. Ο Λαός μας πεινάει. Δεν ξέρουμε τί να κάνουμε» !
Ν. Αρτεμάκης (Ναύαρχος) - Ισ. Πρώιος (Πρόεδρος ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟΥ ΨΝΑ )
Η απάντηση μου γνωστή.
Ας μην λυγίσουμε. Να μη σκύψουμε το κεφάλι. Έλληνες είμαστε, φουρτούνα περνάμε
πάλι. Θα την ξεπεράσουμε. Θα επιβιώσουμε. Στο τέλος εμείς
θα είμαστε οι Νικητές
Συγχωρέστε αν σας
κούρασα.
Ταπεινά σας ευχαριστώ
Μιχάλης Γ. Καριάμης
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Ε.Ν
Πρόεδρος «ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ»
Σαλόνι Φωτογραφιών :
Συγχαρητήρια Καπετάνιε!!!!Δεν χορταίναμε να σε ακούμε!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία Μπρή Παπαμακαρίου
Αααααχχχ μακάρι να εισακούσουν τα ωραία λογια σου καπετάνιε
ΑΚΩΒΟΣ ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗΣ
Bravo !
ΑπάντησηΔιαγραφήO καλός καπετάνιος στήν φουρτούνα φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήO καλός καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται. Παρ'ολα αυτά, η αδικία μεγάλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο Καπτάν Μιχάλης Καριαμης. Όλοι ασχολούνται μόνο με αριθμούς και ποσοστά κέρδους. Καλήμερα
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Ρούσσος
τι να κάνουν αυτοί καπετάν Μιχάλη αφού ξέρεις τι λαμόγια είναι πατάνε επί πτωμάτων
Mpampis Karandreas
Ωραία, μπράβο. Συγχαρητήρια ..
Nicholas D. Chatzimanolis
Καλημέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλό, εύγε !!!
Μ.Φ.Χ
Μ.Δ.ΠΟΥΛΗΣ
Απεργία διαρκείας κύριοι....και μέσα στις γιορτές........να ταρακουνηθεί το σύστημα.Ενωμένοι,να μάθουν να μην παίζουν με τους ναυτικούς!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜανόλης Κοσκινιάτης
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια πολύ δυναμική και ενδιαφέρουσα ομιλία σε ένα χώρο που αναδύει αρχοντιά και πολύ Χίο.
Κυριάκος Τσιπούρας
0Ι ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΥΡΙΕ ΜΙΧΑΛΗ...Ο ΜΟΝΟΣ ΘΕΟΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήKuriakos Karras
Δυστυχώς καπετάνιε. Οι εφοπλιστές είναι επιχειρηματιες με σκοπό το κέρδος. Όταν απέναντι τους έχουν ένα εχθρικό περιβάλλον που οφείλεται και στην ΠΝΟ κατά ένα μέρος τι πρέπει να κάνουν. Δυστυχώς το λέω και δημόσια μακάρι οι συνδικαλιστες της ΠΝΟ και των άλλων σωματείων να πάρουν έστω και λίγα μαθήματα από το ΝΑΥΣΥΚΟ που με τόση επιτυχία διαχειριζεστε
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΓΛΟΥ
Ααααααχχχ μακάρι να εισακούσουν τα ωραία λογια σου καπετάνιε
ΙΑΚΩΒΟΣ ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗΣ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα την ομιλία και θαύμασα τα έργα και τις φωτογραφίες με τις οποίες εμπλουτίζεις το κείμενό σου στη "Χιώτικη Παρέμβαση".
Εύχομαι να είσαι πάντα τόσο δημιουργικός.
Συγχαρητήρια !
Με τιμή
Ζαννής Γεωργούλης
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλη, καλημέρα.
Διάβασα δυο τρεις φορές το κείμενο. Το φχαριστήθηκα και το θαύμασα. Μέσα σε τόσο λίγες σελίδες έκλεισες την ιστορία μιας τόσο μεγάλης πραγματικότητας.
Μπράβο σου!!!!
ΓιώργηςΦράγκος
Ωραιότατο κείμενο, πραγματική αφήγηση. Μπράβο, καπετάνιε!
ΑπάντησηΔιαγραφήDespina Lachanaris
***
Καπετανιε, που μπορουμε να βρουμε το κειμενο ?
Dimitris Anagnostou
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαπ. Μιχάλη το άρθρο σου ειναι πολύ ωραίο και άψογος κατατοπιστικό. Ελπίζω να το πληροφορηθούν και να το διαβάσουν ορισμένοι και ειδικά αυτοί που κατέστρεψαν τους ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ, οι οποίοι δημιούργησαν ΝΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ καθώς και αυτοί που κατέστρεψαν την Ακρόπολη του Πειραιά (Ν.Α.Τ.) και να καταλάβουν τί έκαναν αισχυνόμενοι
Georgios Mavrakis
ΕΙΘΕ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΖΩΝΕΙ Η ΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ ΚΥΡΙΟΥ, ΠΑΝΤΑ ΕΙΡΗΝΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΥΣΑΣ..........ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΕ Κ´ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗ...........ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλης Καμαρ.
Ωραοτατο το σχόλιό σου και η λεπτομερής ενημέρωση. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπάμπης Ζωντός
Letta Tsoukaneri ----- Πολύ ωραίο καπετάν Μιχάλη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητηρια αγαπητε Καπεταν Μιχαλη! Υπεροχο και ακρως επιμορφωτικο κειμενο!! Μετα μεγαλης μου λυπης βεβαια θα συμφωνησω μαζι σας οσον αφορα τον τροπο που φερθηκαν στην Ναυτιλια μας και στο ταμειο της!!! Ας ευχηθουμε ολοι λοιπον να ειναι αλλη μια φουρτουνα που θα ξεπερασουμε σαν καλοι καπετανιοι που ειμασταν παντα!!! Καλη συνεχεια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήAnna Mastrogianni
ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθες Τετάρτη 7-12-2016 στο φιλόξενο και ζεστό χώρο του Ιδρύματος ΑΝΤΩΝΗ ΔΑΜΑΛΑ απολαύσαμε την ομιλία του Μιχάλη Καριάμη για την Ελληνική Ναυτιλία. Μέσα στο ακροατήριο ήταν πολλοί εκλεκτοί φίλοι και άνθρωποι της θάλασσας και του πνεύματος. Η δυναμική του λόγου του ομιλητή ήταν φορτισμένη και παρέσυρε όλους μας σε συναισθηματική φόρτιση. Γιατί εκτός από τις ακριβείς ιστορικές αναφορές υπήρξαν συσχετισμοί και παραλληλισμοί με το πρόσφατο παρελθόν και με το σήμερα εξαιρετικά διδακτικό. Τα Συναισθήματα μας ήταν σε μια διαρκή κορύφωση και ταυτυσμένα με το αίσθημα του ομιλητή. Ο οποίος με μια εξαιρετική οικονομία λόγου αγκάλιασε το απέραντο αυτό θέμα της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας από την Μυθολογία και την ιστορία μέχρι σήμερα. Ο Φίλος μου Μιχάλης Καριάμης. Πλοίαρχος Ε.Ν. με την βαθιά ιστορική γνώση του. Την εξαιρετική κοινωνική και ιστορική του συνείδηση καθήλωσε το ακροατήριο του για άλλη μια φορά και το συγκίνησε. Ίσως γιατί τελικά πέρα από τις ιστορικές αναφορές του, υπάρχει κρυμμένος μέσα του ένας τρυφερός και ευαίσθητος ποιητής.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΦΥΣΣΑΣ
Μηχανικός Ε.Ν.
ΧΙΩΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016 (Σελίδα 11)
Κπτν ευχαριστουμε γιαυτα που μας προσφερεις.να μσθαινουμε εμεις οι νεωτεροι.
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge Kamakaris
Να αγιάσει το στόμα σου καπετάνιε . Πες τα. Καλημέρα . Να συναντηθούμε να σου δώσω τα βιβλία για τους Έλληνες και το ναυτικό μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήAnastasia Basta
Καλή μου κυρία :) Σας ευχαριστώ :) Το δικό μου έργο είναι επιφανειακό...Ρηχό ...Ωχριά μπροστά στο δικό σας ..Καλό Κουράγιο και Καλή συνέχεια ...!!!!
ΔιαγραφήΜΚαριάμης
καπετάν Μιχάλης Καριάμης η Χίος θα μεγαλουργήσει πάλι. Έχει ανθρώπους με ψυχή , καρδιά και φιλότιμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήAnastasia Basta
Μπράβο σας είστε τιμή στον χώρο σας!!!⚓⚓
ΑπάντησηΔιαγραφήArtemis Krimitsa
Φουρτούνα είναι θα περάσει. Καλό είναι να ξέρουν πολλοί την ιστορία που υπηρετούν. Επίσης καλό είναι να τους την υπενθυμίζετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήφαιη λατιφη
ΑπάντησηΔιαγραφήΙστορία, παρακαταθήκη
Panagis Mihalatos
Σε ευχαριστούμε θείε Μιχάλη Καριάμη, για την περιεκτική, εμπνευσιακή κ συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία που μας χάρισες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ.Χ.ΜΟΥΡ
Γιαννης Μαρινης - - - εχεις δικιο καπετανιε
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πάγκαλος πού είναι,,,,,,,, να μάς το πει, πού όταν ήταν στο κρατικό αμάξι στην λεοφωρος κιφισιας λες και ήταν ασθενοφόρο να περνά γρήγορα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλέξανδρος Δημητριάδης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚΡΙΒΏΣ ΈΤΣΙ ΕΊΝΑΙ ΑΛΛΆ ΕΊΜΑΣΤΕ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΗΜΟΡΕΙΣΟΥΜΕ
Βασίλειος Κωστοπουλος
Antonis Skarlatos - - - Συγχαρητήρια καπετάν Μιχάλη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά Σας τα ΦΑΓΑΝΕ οι ακαματιδες!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛευτέρης Κωνσταντινάκης
Όπου μυριστούν χρήμα, πέφτουν με τα μούτρα και το ρουφάνε μέχρι να στεγνώσει. Σιγά και να μην εκτιμήσουν κι ολας .
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Sioutoulas
ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΜΠΡΆΒΟ!! ΚΆΠΤΕΝ ΜΙΧΆΛΗ!!ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΈΤΣΙ ΛΗΤΟΥΡΓΟΥΝΕ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίτσα Χατζαντωνά
Μας τα φάγανε πολύ σωστά αλλά όταν έρχεται η ώρα τής κάλπης τρέχουμε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήIoannis Katsouranis
Διάβασα όλο το κείμενο σας. Εξαιρετικά ενδιαφέρον και δυστυχώς απόλυτα αληθινό σε ότι αφορά την φροντίδα της πατρίδος για την Ναυτιλία και ιδιαίτερα για τους Ναυτικούς. Καλό σας απόγευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήM.X